Feber

I går fick Lisen feber och förkyldning fast hon går på penicillin, så nu har hon fått i sig virus oxå!! Kul not!!
Pratade med en sköerska på vårdcentralen och henne har jag pratat med innan och hon e alltid sur. Jag sa som det var att jag och Lisen har halsfluss och att läkaren på akuten sa att Gubben skulle testas. Då blev hon sur och sa -Vem har sagt det. -Ja den läkaren är på vårdcentralen och vi träffade honom på akuten i lördags, sa jag. -Ja men vi testar inte hela familjen om man inte haft det flera gånger, sa sköterskan buttert. - Jag bryr mej inte om hur det brukar göras, jag och Lisen ska inte behöva äta flera kurer penicllin, sa jag. Ja han ska få ett test gjort, sa hon lika buttert. Sen sa hon att de skulle göra ett snabb test men de syns inte den halsflussen som vi har, bad henne då om en odling men det behövdes inte för det syns ändå senare om man har haft det en längre tid, enligt sköterskan
Kollade upp detta med labb men de säger att det syns bara streptokocker A (stavas??) och vi hade ju D. Men gubben får väl kolla detta först så får vi se!   

Kommentarer
Postat av: rut

uchi :( bli friska människor <3

2009-08-31 @ 19:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0