Min dag

I dag vaknade jag såklart jätte tidigt för att jag glömt att stänga av alarmet på klockan, typiskt jag som var uppe länge i går! På förmiddagen så slappade jag lite och somnade om i soffan en liten stund . Sedan gjorde jag och Lisen oss iordning för att åka till Coop & till graven, där tände vi ljus och satte dit små röda nålar i hjärtan kransen. De som jag satt dit innan var av någon slags papp och hade blivit till små smulor. Inte så vackert!! Men nu var det fint och fryser det till lite så klarar sig rosorna mycket längre. När vi kom hem så har det varit fullt ös, laga mat, äta, slå in paket, spela Bingolotto, pynta granen mm.
Hela dagen har Svinto vår katt suttit och glott in i första trappsteget upp till övervåningen och vi har kollat vad det kan vara men nu sent på kvällen så sa jag till honom att han var knäpp som satt så och bara glodde och så vände jag mej om för att gå och kollade bara bakåt för att se om han satt kvar men då hade han en mus i munnen!!! Jag höll på att svimma det är det äckligaste jag vet, han gick mot dörren och jag sa till honom att hålla musen. När jag stängt dörren så illskrek jag!!! Fasen vad äckligt. Lisen stod i duschen och kom ut och undrade vad jag gjorde. Sedan blev det stora belöningen när gubben fått ta musen!!
Nej nu är det dags att sova
God jul på er alla!!
Kram Bittan

                                                                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0