Sjukhus besök!

Detta hände förra året när Lisen var jätte förkyld med hosta.
Vi åkte till Vårdcentralen och där sa läkaren att hon kunde testa med sin astma medicin & det gjorde vi ett tag men det funkade inte.
Då åkte vi till akuten och bad om slemlösande medicin. fick Lepheton och det tog Lisen ett tag sedan blev det bara värre.
Vi åkte in till akuten en gång till & fick en ung läkare. Jag berättade vad som varit och att hon måste lyssna på Lisens lungor länge, hon sa att det höll på att bli lunginflammation så då fick hon penicillin blev symtomfri på ca 1 dygn.

Nu har hon samma sorts hosta så jag ringde till Apotekets fråge linje. Kollade med dem om hur länge man ska vänta med att gå till läkaren och jag berättade att det inte verkade som att den slemlösande medicinen hon fick förra året, den hjälper inte. Då säger hon att den är inte slemlösande utan dämpar hostan och vidgar luftrören, hon ska ha mollipect på dagen och Lepheton till kvällen.

Jag höll på att spricka så förbannad blev jag, läkaren hade gett oss fel medicin!!
Ringde till akuten och de sa att vi skulle komma in, när jag frågade vilken läkare det var så sa de att det var samma läkare som vi hade förra. Vi åkte in och jag sa till honom som det var att han hade gett oss fel hostmedicin förra året och att hon fått lunginflammation av det. Svaret vi fick var att det inte finns slemlösande fast det står i Fass och att det inte är vetenskapligt bevisat. Ta honung det är bättre, sa han.
Vi gaggade med honom i ca 15 minuter sedan gick vi ut till sköterskan som e vår granne och berättade vad som hänt och hon diskuterade med en annan sköterska om att han inte lyssnade. Vid det här laget så grät Lisen av trötthet och vår granne följde med till läkaren och då fick vi ett recept.

Den kommentaren vi fick när vi kom tillbaka var att  - Hon hade inte lunginflammation, bara nästan. Det kollade han in på datan. Det svar jag gav honom var att ska det behöva gå dithän en gång till!!

Får det verkligen gå till på det här viset, som tur är så är Lisen piggare nu!!
Kram Bittan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0